Det som snurrar i min skalle

South America.

Kategori: England

Okej måste väl berätta om dagen nu då. Klockan 07:40 ropa Mia att det var frukost så gick ner och åt och världens bästa extra mamma som hon är var allting redan framdukat och klart för att äta. Sedan tog jag bussen klockan halv 8 till Oxford. Det tog ganska långt tid för det var köer men kom ändå i tid och var där ganska långt innan start ändå. Fick gå till ett rum och skriva tester, reading, speaking and writing tests. Efter det var det lunch så jag gick med en tjej som heter Luisa och åt på Costa. Tog en wrap med massa godsaker. Vi gick runt i stan ett tag i affärer och prata å lite så. Lektionen började igen klockan halv 1 och sedan slutade vi klockan halv 4. Då gick jag med några från skolan och kollade runt i stan, var där Harry Potter spelas in och lite så. 
Alla i skolan kommer från sydamerika, åtminstone nästa alla. Inga europerer vad jag vet än så länge men får ju en ny klass imorgon så får se då! Luisa som jag umgåtts med mest är från Argentina men pratar ändå hyffsad engelska. Dock finns det vissa (typ de flesta) som pratar riktigt usel engelska, taskigt av mig att säga som jag vore ett proffs då men de har väl inte haft samma möjligheter som jag har haft. Tycker ändå det är duktigt av dom att de åker hit och är motiverade liksom. En kille är från Japan och är 28 år, (han fick visa med fingrarna hur gammal han är för att han inte kunde säga det, då förstår ni), ändå vill han liksom försöka nu fast han är 28 liksom. Skolan verkar helt okej. Vissa saker är very strange men det blir nog bra :) Gäller att ha rätt inställning så blir det säkert kul. 
Kom hem vid halv 7 och har ätit middag, badat och fått goaste annsiktsbehandlingen av Mia. Ska skypea lite med David sedan sova. 
Hoppas ni alla har det super. I miss u very much. 
 
 
PUSS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: