Det som snurrar i min skalle

Why do we like America so much?

Kategori: Generally

Har under en tid funderat himla mycket över detta med att alla älskar USA. Det finns allt möjligt med amerikanska flaggan, dörrmattor, bikini, kläder, skor, osv. osv. Varför är vi sådana amerika älskare? Jag menar, jag har alltid gillat USA enda sedan jag var liten, något som efter två månader i landet har avgått. Det klart att jag fortfarande gillar USA i sig, billiga kläder, häftiga byggnader, kändisar osv. osv. men varför måste jag ha en bikni med amerikanska flaggan på? Varför går jag in i en engelsk butik, Primark, och ser att ALLA coola t-shirtar har någnting med amerika att göra?! Jag vill helst inte gå runt med en tröja som det står HOLLYWOOD tryck över hela bröstet när tröjan inte ens är därifrån. Makes no sense för mig verkligen. Vad tycker ni? 
Jag kanske överdriver lite kring det hela men jag tycker det känns så dumt alltihop. I själva USA så har de inte ens kläder med sin egna flagga, men här på andra sidan jorden så springer jättemånga omkring med den. Det är så konstigt för mig bara. Jag har säkert tyckt helt annorlunda tidigare men jag har nog förstått nu att det hela är lite pinsamt faktiskt. 
Skriv gärna vad ni tycker, är jag ensam att känna såhär?
 
 
Why?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: