Det som snurrar i min skalle

Nairobi, Uganda & Rwanda.

Kategori: Resa

Nu tänkte jag berätta om min resa till Afrika som startar om endast 10 dagar. 
Jag har en kompis som bor i Nairobi ett år och går på svenska skolan där nere och det är av den anledningen jag ska åka. Min familj ska inte med utan jag ska åka hem själv dit ner och sedan ska jag ju vara med henne och vi är en grupp ungdomar som ska åka på resan. 
På torsdagen den 21 mars flyger jag först till Amsterdam från Landvetter. Sedan från Amsterdam direkt till Nairobi vilket är väldigt skönt. Resan tar alltså inte så långt tid. 12 timmar rättare sagt. 
På fredagen går eleverna fortfarande i skolan så jag får väl hänga vid poolen eller något tills de slutar och sedan vet jag inte om vi ska göra något speciellt på fredagen. Det är i alla fall på lördagen som den stora resan början. Vi kommer att åka buss från Nairobi till olika ställen i Kenya för att sedan komma vidare till Viktoriasjön som är afrikas största sötvattensjö. Vi ska åka båt på sjön och även åka längs med nilen som sjön leder ut till. Jag och Esther funderar även på att välja forsränning på Nilen som en dagsaktivitet, det verkar sjukt kul. Sedan ska vi vidare från Uganda som vi då befinner oss i, till Rwanda. Där ska vi gå en hel dag och se bergsgorillorna vilket är hur häftigt som helst. Är överexsalterad kring det. wääää. 
 
Detta var en liten sammanfattning av resan. Jag kommer skriva fler inlägg innan jag åker. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: