Det som snurrar i min skalle

Something that I wrote.

Kategori: Generally

Jag sitter och tänker. Drömmer mig bort. Till något ställe där problem inte finns. Där allting bara är som i fantasin. Jag drömmer att jag skriver. Jag skriver ursäkter för allt dumt jag någonsin gjort. Jag skriver om hur jag önskar att det var. Jag skriver förlåt. Förlåt för alla gånger jag svikit dig och bara gått ifrån dig.
Jag tänker på alla gånger jag har haft det svårt och du har stannat kvar. Jag funderar på varför jag aldrig kan vara den som säger förlåt och stannar hos dig. Varför kan aldrig jag vara den svaga? Jag ställer frågan till mig 100 gånger. Jag kommer aldrig på något svar. Jag bara blundar och hoppas att alla problem försvinner. Det gör dem inte. Varje gång jag öppnar ögonen igen så finns de där som vanligt. Det går inte att försvinna från verkligheten. Det enda man kan göra är att ställa saker till rätta. Det tar emot. Speciellt när man är som jag. Stark och egoistisk. Jag glömmer bort att vara den där underlägsna och förlåtande tjejen. Jag är ju bara mig själv. Ibland så kanske man måste tänka bort den där tanken, "jag är bara mig själv", för att vara sig själv det är inte alltid bara att göra saker som man tror att man borde göra. Att vara sig själv handlar om så mycket mer. Det handlar om att vara en personen som man vill vara.
Det kanske är svårt att vara den man vill vara. Ibland kanske man inte vet. Ibland kanske tankarna förvirrar en. Så kan det vara för mig. Om man vet någonting. Då betyder det att man är säker på någonting. Om man tror någonting. Då betyder det att man osäker på någonting. Om du är osäker på någonting. Hur vet du då svaret? Jo, du måste våga fråga dig själv. Du måste våga svara. Du måste vara ärlig. Ta tag i problem, se dem som en start, en start på något nytt. Jag tror att det viktigaste alltid är att du litar på dig själv. 
 
This is something that I wrote in Swedish and it's kind of hard to translate it to English, but it's nothing important, really.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: