Det som snurrar i min skalle

Since last time.

Kategori: Generally

Okay! Here we go.
 
Senaste gången jag skrev höll jag på mycket med träningen. Detta var något som ändrades lite när David och jag gjorde slut. Det var i oktober. Det var ett snabbt uppbrott och vår kontakt bröts helt faktiskt. Vilket jag nu kan tycka är lite tråkigt men samtidigt har jag insett att det inte går att gå vidare om jag skulle försöka få allt att vara som det brukade. I alla fall så tog jag en resa till England direkt efter det. En helg i Oxford var exakt vad jag behövde. Där jag fick tänka, vara med min underbara extra familj. Gå ut med Hector och åka till Bicester. Sedan gick det två veckor och jag åkte dit igen en vecka med familjen. Det var en jättebra vecka med de två bästa familjerna som finns. Min svenska och min engelska. Bättre kunde det inte bli. 
Detta var under höstlovet, och sedan drog skolan igång igen. På allvar. 
Träningen sköts mer och mer åt sidan och jag kände aldrig riktigt lust att träna. Vilket jag länge var ganska ledsen över, då jag älskar att träna så kändes det lite tomt en tid där under hösten/vintern. 
Sedan försökte jag dra igång med träningen igen, sakta, men säkert. Middagar/fester/vänner och mycket annat kom ivägen och det gick ganska dåligt en tid men samtidigt hade jag riktigt kul ihop med alla nya vänner från skolan och utöver det också. I november träffade jag en kille. Adrian. Vi sågs på en middag hos en gemensam vän och sedan flöt det bara vidare. Vi gick ganska fort fram vilket jag inte vet var en jättebra idé då jag aldrig riktigt fick chansen att tänka men samtidigt mådde jag bra och jag kände att han var en riktigt bra kille som jag gillar. I december åkte jag med familjen till Nya Zeeland och Australien. En resa som kom för mig att bli viktigt. Jag fick tänka. På David, på Adrian, på familjen, mitt liv, skolan. Ja i princip allting kom till mig under resan och såhär i efterhand tror jag det var viktigt att jag fick lov att tänka på allt som hade hänt den senaste tiden. När jag kom hem kände jag att jag kunde släppa allt förflutet och Adrian blev en större del av mitt liv. I början av februari var vi väl "officiellt" ett par eller vad man ska beskriva det som. Jag känner nu att det absolut är vad jag vill och jag mår jätte jättebra, verkligen. Februari har gått till att umgås med vänner, Adrian har absolut tagit upp en stor del av min fritid. Skolan har varit a pain in the *s really. Nu har det lugnat sig lite men nästa vecka blir en helvetes vecka faktiskt.. Det är bara bita ihop för i Påsk väntas nya äventyr och det bär av ännu en gång, till England. Oxford 3 dagar och London 3 med Adrian! Det ska bli riktigt skönt och mysigt. Jag längtar verkligen.
 
Detta är väl pretty much vad som hänt. Jag hoppas ni förstår varför jag har valt att lägga bloggen åt sidan. Jag har inte riktigt prioriterad bloggen. Trots att jag nu såhär känner att det hade varit kul att berätta allt här samtidigt som det faktiskt hände. Dock är jag nu tillbaka och här kommer jag absolut blogga dagligen. Nu har jag inte något att dölja för er och kommer därför berätta det mesta så var förberedda!
 
Nu får ni några bilder från det senaste!
 
Alice och jag på Peacock i november!
 
Jag och Siri på min 18års dag i november
 
Jag en dag efter min födelsedag, körkortet tagit!
 
Lussedansen på skolan i december
 
Jag och min bror i Australien
 
Jag och Alice för någon vecka sedan
 
Veckan innan sportlovet i Stockholm på Taverna
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: