Det som snurrar i min skalle

Bring a book and read.

Kategori: England

Måste bara ta upp någonting som jag verkligen har tänkt på med England. Det finns ju massa skillnader från Sverige men detta är en grej jag verkligen funderat över.
Varje morgon när jag går på bussen och säger godmorgon till den snälla busschaffisen så tittar jag in på alla som sitter och läser, ja, ALLA läser på bussen. Det finns inte ens någon som sitter och lyssnar på musik, halvsover eller bara sitter, utan alla läser och jag förstår inte varför vi inte har det så i Sverige. Jag menar, när jag stiger på bussen hemma i Sverige så finns det knappt någon som läser, de flesta lyssnar på musik för det gör nästan alla hemma, men här. Inga hörlurar, ingen musik, ingenting. Förstår inte varför? Jag känner mig jättemobbad när jag sätter mig bredvid mannen med den stora rocken och hans bok när jag sitter där med musik i lurarna. Jag tänker såhär: Kan det vara så att alla läser på bussen för att de flesta åker en längre stäcka än jag gör hemma? Det är ju ändå 30-40 minuter med buss här om man jämför med hemma där det tar 15 min. Men jag menar, när man åker ut till långedrag på vagnen, hur många sitter och läser då? Någon enstaka kanske. Jag är fashinerad av all denna läsningen. Till och med lilla tjejen i skoluniformen tar upp sin iPad, och vad gör hon? jo, läser en bok på den. Jag förstår ingenting. Så, imorgon packar jag ner boken i väskan så jag är precis som alla andra. Ska se om det känns bättre. 
Förlåt för ett väldigt förvirrande inlägg men var bara tvungen att skriva om detta.
 
Btw, ska berätta mer om de olika personerna på bussen någon dag med eftersom jag åker samma buss varje morgon och bussarna inte går speciellt ofta så är det nästan alltid samma personer på,(jag är bra på ansikten), så jag har mina olika fantasier om dem, vad de gör när det går av bussen, var de bor, ja allt möjligt. Känns inte som jag har någon privatliv när jag bara håller på att tänka mig in i andras men actually I do. 
Godnatt alla. 
PUSS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: