Det som snurrar i min skalle

Kigali.

Kategori: Resa

Förlåt för dålig uppdatering men har tyvärr ingen bättre anledning än dåligt internet. Får berätta det som gjorts nu istället.
Dagen efter vi bodde vid Nilen i Uganda så åkte vi vidare till en stad som hette Masaka. Där besökte vi ett miljöprojekt som leds av en svensk kvinna. Vi åt god mat på restauran och bodde där över natten. Dagen därpå, alltså i onsdags, åkte vi till ett camp där vi för första gången fick sova i riktiga sängar. Det var lycka kan jag säga!! På torsdagen hade vi lite fria aktiviteter på förmiddagen så jag och Esther paddlade kanot i någon timme på sjön som låg precis där vi bodde. Körde sedan till Ruhengeri som ligger i Rwanda, där vi sov över och var spända inför fredagens vandring med gorillorna. På fredagen var det uppstigning klockan 5 och började sedan vandringen och det var något av det coolaste jag upplevt i mitt liv. Gorillorna var så fantastiska, helt sjukt fina och bara himla coola att se på. Igår åkte vi hit till Kigali som är Rwandas huvudstad. Igår var vi på en av masak kyrkorna som över 5000 människor hade dödats i folkmordet 1994. Hemskt!

Sorry for the Swedish text in this post, I'm just too tired to write it all in English from my iPad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: