Det som snurrar i min skalle

Träning, hälsa, vikt.

Kategori: Training

Enda sedan jag var liten så har jag tränat mycket, jag har spelat tennis några dagar i veckan. När jag var mindre var det ju självklart bara för att jag tyckte det var otroligt kul att spela. Senare blev det väl någonstans ett sätt för mig att hålla igång och inte slappa ihop till potatismos, hehe. Det var nog faktiskt inte förens förra året som jag började bry mig om vikt och hälsa på riktigt. Jag försökte träna jättemycket och äta nyttigt men kände liksom aldrigt riktigt att jag såg någon skillnad. Jag ville liksom bli jättesmal och se ut som VS modellerna liksom. 
Innan jag åkte till USA i somras så tränade jag väl ungefär 2 gånger i veckan, jag sprang kanske 6km. Var döööö trött efter och tyckte jag hade gjort något helt sjukt bra liksom men insåg rätt fort att 6 km inte är så långt att jag verkligen inte kommer se någon skillnad på min kropp om jag springer 6km två gånger i veckan. 
Ändå så gjorde jag ingenting åt det, så egentligen kanske jag inte var så motiverad för att gå ner i vikt och bli slimmad liksom...
När jag kom till USA så tränade jag ungefär varje dag i veckan, på vardagarna gick jag i golf varenda dag och det kanske inte är sådan prestation men det lönade sig ändå, för när jag kom hem från USA visade det sig att jag hade gått ner 6 kg. Jag blev självklart glad, men också väldigt chockad för jag hade liksom inte tänkt att USA var det stället där jag skulle gå ner i vikt, utan snarare tvärtom. 
Sedan när jag kommit hem så tränade jag i 2 veckor varenda dag, 2 timmar på gymmet varenda dag och jag blev helt besatt av att träna. Jag vet egentligen inte varför men antagligen för att jag hade gått ner så mycket i vikt så lätt så jag trodde att om jag bara ansträngde mig lite till så skulle det säkert vara hur lätt som helst att gå ner några kilo till. 
Jag gick ner 2 kg till och sedan la jag bara ner träningen helt och hållet. Jag som ALLTID har tränat, jag har bara fått en breakdown typ, jag vill inte gå till gymmet, jag vill inte ens sätta på mig mina gymkläder. 
Sedan jag slutade träna har jag gått ner ytterligare 2 kg pga. att jag tappat så mycket muskler. 
 
Jag vill bara säga till er där ute som sitter fast i samma träsk som jag att det är så jävla bra att hålla igång, för både ditt fysiska och psykiska jag. 
Jag är jätteledsen att jag inte tränar och håller igång så därför har jag bestämt mig för att starta igen. Nästa vecka så har jag lovat mig själv att jag ska träna ordentligt. Inte för att gå ner i vikt, utan för att må bra och bli lite jävla positiv igen. 
 
Detta är en bild på mig ifrån i somras.
 
Denna bild tog jag när jag kommit hem från USA.
 
Detta är väl för kanske 2-3 veckor sedan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: